30.06.2014

Pijama takımları

Kumaşlarım yine http://baykumas.com/ dan..
Üstteki orta kalınlıkta pamuklu penye, puantiyeli olan ise viskon.
Siyah olan biraz soluk bir penye yani fotoğraflardaki gerçek rengi.
Biye dikimini burada anlatmıştım.
Önce tek omuzu dikiyoruz sonra yaka biyesi ardından omuzu birleştirip kol biyelerini takıyoruz ve yan dikişler en son yapılıyor.
Etek ucunu çift iğne yaptım.
Kısa kollu olan kendinden birleşik.
Kolsuz olanı önü kısa arkası uzun yaptım, arka kısmı yüzücü atletleri gibi.
Üzerindeki balonları paça telasıyla yapıştırdım arkalarına ince tela yerleştirip sonra kenarlarından aplike yaptım.(zikzak dikiş)
Tela yapıştırmamın nedeni penye kumaşlar fazla iğne deliklerinden zarar görebilir, bunu engellemek için tela kullanıyorum zikzak dikişlerden sonra kenarlardaki fazlalıkları kesiyorum.
Pijamalara kendinden birerde cep ekledim.
Sahibine kavuşanlardan..

Birde dipnot düşeyim bu konuda sayısız mesaj alıyorum.
Jarse, penye gibi esneyen yada şifon cinsi kumaşları dikerken 7,8 yada 9 numaralı organ marka makine iğneleri kullanıyorum. Hiçbir sorun yaşamadan rahatlıkla dikebilirsiniz..

1 yorum:

Dikiş Sever dedi ki...

Cok cok cok guzel ablacım,guzel guzelde anlatmıssın,usttun uzerindeki detayda cok guzel olmus,ellerine saglik abla...