25.11.2013

Overlok ile Reçme nasıl yapılır

Penye triko cinsi kumaşlarda etek ve kol ağzını kıvırmak için ya reçme yapılır, ya çift iğne ile düz makinede yada overlok çekip yine düz dikiş atabilirsiniz.
Vitrin dolaşırken t-sihirtlerde gördüğüm bu recme modelini sizlere de anlatayım istedim.
İlk önce overlok makinesinin 1, nolu ipliğini görseldeki gibi kırmızı lüperden çıkartıyoruz.( ipin gerginlik ayarını yaptığımız kısım)
Bıçağı yerinden söküyoruz. Ben bıçağı sökmeden de yaptım ama kumaşı kesme ihtimaliniz %99 yani overlok kullanımında çok usta olmanız gerekiyor.
Bıçağı tam sökülmeden gevşetip iptal edilen modellerde mevcut.
 Kıvıracağımız kenarı önce bir kere normal şekilde katlıyoruz.
Sonra bir kez daha yüzyüze gelecek şekilde katlıyoruz.
 Kat yaptığımız haliyle overlok çekiyoruz. Kesmeden dikmiş oluyoruz.
 İşte dikilmiş haliyle. 1, nolu lüperdeki ipin nasıl bol geldiğini fark edebilirsiniz.
 Yüzünü çevirip ikinci kez yaptığımız katı açıyoruz.
Ve  bitmiş hali budur. Eğer bıçağı sökmezseniz aradaki kısım kesilebilirdi.
Bu dikiş modeli bazı yeni model düz makinelerde de mevcuttur.
 Buda tersden görüntüsü.
 Tam pamuklu kumaş baykumaş,dan.

5 yorum:

kardelen dedi ki...

ay ne güzel olmuş benim overlok makinem singer ev tipi bıçağını bitürlü sökemedim :)

Fatma Başaran dedi ki...

bazı kıyafetler gerçekten istiyor recme dikişi.iyi düşünmüşsünüz.elinize sağlık

*MERAL* dedi ki...

Süper bir bilgi,başka yerde rastlamamıştım.Sağolun.

Hp Batkitar dedi ki...

İpinizin ayarlarını gözden geçirin.

Pratik Dikiş dedi ki...

Hp Batkitar Keşke yazılarları tam okusaydınız da neden özellikle gevşek bırakıldığınızı anlasaydınız.