6.05.2013

Simokin Saten Ceket ve Abiye Elbise

Düğün için hazırladığım diğer kıyafette bu takım.
Ceket kuyruklu simokin model, kuyruk fikri "pınar şems" tasarımlarından esinlenilerek çıktı ortaya. Geri kalan kısmı bana aid!
Kumaş kendinden puantiyeli, satenimsi bir cinsi var.
Kollar kapri, ön kısmı taşlı klipslerle kapanıyor.
Omuzlarda minik vatkalar var.
Bu ceketi de diğeri gibi astarsız ve  ön kupu çift kat çalıştım arka yaka pervaz ile bitiyor.
Kalıp dantel ceketin, kollarını tek kol olarak değiştirdim. Elbisede kullandığım kol kalıbını cekette de kullanarak boyunu kısa tutuyorum.
Toplamda 2,3 düz temel kalıbım var elbise, bluz, ceket yani her şeyi aynı kalıpla çalışıyorum, modeli, kalıp kumaş üzerine iken değiştirmeler yapıyorum, tek tek her biri için kalıp çıkartmıyorum.
Elbise ise Medine ipeğinden.
Oldukça ince bir kumaş şifandan hallice:)
Tabiki riske girmem asla! tüm üst bedeni çift kat çalıştım, astar ise kalın ve tam boy.
Bir hayli sıkıntılı bir cinsi var kumaşın, çift kat çalışmak da durumu katladı,9 numara iğne kullandım dikişlerde aksi halde ip çekiyordu.
Etek yarım daire.
Kollar da dirsekten birit ilikli manşetler var.
Elbise tek başına giyildiğinde hareketlilik vermesi için bel kısmına takıcıdan aldığım aksesuarları diktim.
Kiloş etek ucu kıvırmayı burada anlatmıştım.
Elbiselerin etek arka ortalarında dikiş sevmiyorum bu sebeple yanlara veriyorum.
Kumaş ne kadar esnek olsa da ki, Medine ipeğinde hiç yok, bel kısmını bedene oturtamazsınız.
Yaka açıklığı bele kadar olduğundan ve başınızdan kolay geçebilmesi için etek bel kısmında en az 10,15 cm bolluk payı olmalı.
Yeri gelmişken altını çizeyim.Tesettür kıyafetlerinde bedene oturtmak yanlıştır! . Hemen hemen tüm kıyafetlerimde bu şekilde çalışıyorum.
Bebe yakalı ve buradaki elbise de aynı kalıp.
Düğün önümüzdeki cuma akşamı başlıyor. Kızkardeşimin gelinliğini "Hayal moda evi "dikiyor. Kızılay And çarşısında.
Fikir vermesi için düğün sonrası yayınlarım inş.
Bu hafta yoğun geçeceğinden buralarda olamacağım mesajlara önümüzdeki hafta cevap verebilirim sanıyorum.




4 yorum:

Fatma Başaran dedi ki...

Zeynepciğim ilk önce düğününüz hayırlı olsun.Allah mesut etsin.kızkardeşine ömür boyu mutluluk diliyorum.kıyafetin ise muhteşem olmuş.bu usta işi bir dikiş diye bağırıyor.ellerine sağlık canım.güle güle hayırlı günlerde giy.sevgiler

ornitorenkhandmade dedi ki...

çok şık ve çok zarif güzel günlerde giyin

Semra Demir dedi ki...

çok profesyonel olmuş, ellerinize sağlık :)


smrdmr.blogspot.com

Yelda Kaya dedi ki...

Çok şık olmuş. Cekete bayıldım.