10 02 2013

Trençkot (Astarsız)

Çok soğuk olmayan günlerde keçe gibi hafif astarsız bir trenç olsun diye düşünmüştüm.
Sonra ceylan tüyü morcivert  nefis bir kumaş buldum. Gerçek rengi üzerimdeki haliyle olan.
İlk olarak kollarda değişik bir model uygulamıştım ama sonra kullanım sıkıntısı yaşayınca fakir kol gibi keserek altına düz bir kumaştan plikaşe yaparak manşet ekledim.
Ceplerde ise, önce yan cep çalıştım onu da sevmeyince iptal etmiştim.Üzerimdeki ilk diktiğim modeldi fikir olsun diye ekledim, bu arada geçen hafta sonu İstanbul,daydım görselde bebek sahilinde çekildi:)
Sonra hem kollarla uyum sağlaması hemde modelin genelini tamamlaması için bu formda cepler diktim.
Ceplerin kolay dönmesi için overlok ve düz makine dikişi cekip biraz büzdüm ve ütüyle kırdım.
Net bir kalıp yok üst beden reglan kol herhangi bir hırka modeli, yaka ve eteği de kumaş üzerinde kendim uyguladım.
Etek ucu ve ön kısmına aynı formda pervaz döndüm.
Kol omuz dikişinde (görünmeyen kısmında) verev biyeli tela omuz birleşimlerinde ise (görünen kısımlarda) ince şerit kurdele kullandım. (sarkmasın diye)
İlk modelde omuzlarda tela yoktu üzerimde esneme yapıp kol formu bozulunca tela diktim görselde kola dikkat ederseniz belli oluyor.
Sadece yakada ve ön iliklere kadar kısmına pervazda tela kullandım.
Arkaya pervaz koymadım konfeksiyon işi oldu :)

2 yorum:

benbir dedi ki...

Çok beğendim, güzel günlerde giyinin, cepler çok kullanışlı görünüyor:)
kol ve cep uyumu şahane:)
selam ve dua ile...

ornitorenkhandmade dedi ki...

kolların ilk haline bayıldım keşke sıkıntı yaşatmasaymış, ama ikinci hal ve cep ise çok uyumlu tabiki güzel günlerde giyin