3.01.2013

Emprime Etek (yarım daire)

Kim demiş büyük bedene kiloş etek olmaz diye?
Etek 48 beden ve yarım daire kumaşın dökümlü olması eteği daha da güzelleştiriyor.
  • Diger eteklerden farkı kemerin ilk işlem olarak yapılması.
  • Şöyle ki; eteği kestik düz boy ipinden bel ölçüsüne göre kestiğimiz ve telaladığımız kemeri hemen bele takıyoruz.
  • Sonra fermuar ve yan dikişler yapılıyor.
  • Kiloş eteklerin bel kısmı çok verev olduğundan elinize aldıkça esneme yapar sonra bel ölçünüze göre toplamakta sıkıntı yaşayabilirsiniz.
  • Yarım daire kiloş etek kalıbı için burdaki ölçülerden yararlanabilirsiniz.
  • 2 m. kumaş yeterli oluyor.
Buradaki yarım daire eteğin bel kemerinde biye.
Burdakinin ise düğmeli ile yapmıştım.
Burada da korsajlı.

18 yorum:

Ceyda Çiçek dedi ki...

nasılyapıyoruz tam anlamadımama herhalde uygulamalı olarak size baş vurabilirim zeynep hanım..

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda Çiçek Facebook sayfasında da anlatmıştım:) pek tabi herzaman.

Ceyda Çiçek dedi ki...

biliyorum zeynep hanım ordan da takip ediyorum ama işte henüz tam kavrayamadım işin sırrını :( eteği kestik bel kemerini önce dikiyoruz sonra birleştiriyoruz öyle mi acaba doğru mu anlamışım :)

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda hanım, eteği kestiniz, kemeride kestiniz, telasınıda yapıştırıp ütüyle kırın ikiye katlayın yani.şöyle düşünün kemer iki yanından ekli olacak ki önce eteğe takmalısınız.sonra fermuar sırasıyla yan dikişleride tüm olarak yapın.Fermuar kısmını da yaptıktan sonra kemere yüzünden makine çekebilirsiniz.Bence görseli büyütüp inceleyin zira diğerlerinin hepsinden kolay bu yöntem.

Ceyda Çiçek dedi ki...

çok teşekkür ederim zeynep hanım sizi yordum galiba..kemer kısmını etek boyundan kesiyoruz değil mi..gerçekten böyle daha pratik sonradan eklemek zor oluyor..siz birde bana lastik dikmenin daha kolay bi yanı var demiştiniz bi ara onu da anlatsanız size zahmet yada varsa link verir misiniz..

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda @ Est ne demek zahmet herzaman elimden geldiğince yardıma hazırım,
evet kumaş boyu, eni fark etmez telalayınca, ama ben kumaş neresi veriyorsa ordan alıyorum.Mesela bu etek uzun boylu birine boyu ancak kurtardı yanda kalan kumaştan boyunu en yaparak kullandım ama en sağlıklısı eni boy yapmak:)
Lastik? anımsayamadım?

Ceyda Çiçek dedi ki...

zeynep hanım ben bir lastik yöntemini göztermiştim sende ben daha pratik yolunu biliyorum demiştiniz..merak ediyorum ve gerçekten öğrenmek istiyorum..acaba önceden kursa falan gittiniz mi..

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda@ Yine hatırlayamadım bir link verseniz:)baksam:))
Hayır kursa falan gitmedim Ceyda, ben 8 yaşından bu yana dikiş dikiyorum sadece bakarak öğrendim sonrasında da moda evinde ve textil atölyelerinde hazır giyim teknikleri ile geliştirdim.
Hala da öğrenmeye devam ediyorum Youtubda pek çok video var yada yabancı bloglara bakın küçücük bir ayrıntı sizin fark etmediğiniz bir noktadır ama siz onu farklı pek çok yerde kullanarak geliştirebilirsiniz.
Yani biliyorum diye çekilmiyorum kenara yeni dikiş öğrenen birinden bile birşeyler alabilirsiniz.Öğrenmenin sonu yok.

Ceyda Çiçek dedi ki...

çok doğru söylemişsiniz zeynep hanım..sizinki bence yetenek..hayalleriniz var mı acaba bu yöde..ben üç aydır başladım dikişe hiç kalıp kullanmamaya çalışıyorum tabi kumaşlar heba oluo ama olsun öyle öyle öğrenicem..çünkü kurs gibi bi şansım yok ne yazık kki..

http://morasaleti.blogspot.com/2012/11/fiyonk-ve-nervur-detayl-etegin-dikilisi.html

link bu

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda @ Tamam şimdi hatırladım.Şöyle yapalım aslında dikiş dersinin bir yayını vardı ama bulamazsanız en kısa zamanda anlatayım size olur mu.
En doğrusunu yapıyorsunuz bende mümkün mertebe kalıpsız çalışıyorum en güzeli temel bir iki kalıbım var onlar üzerinden uygulama yapıyorum çok zaman.Sizde kumaşları heba etmeden bu yöntemle geliştirin kendinizi.En kolayı gazete kağıdına istediğiniz modeli katlayarak şekillendirerek hazırlayın sonra üzerine düz temel kalıbı yerleştirin:)Zaten ustalarda böyle yapıyor drapaj tekniğidir..
Hayallerim vardı bir zamanlar sağlığım müsade etmedi şimdilik dikiş dersleriyle yola devam ediyorum:)

Ceyda Çiçek dedi ki...

üzüldüm zeynep hanım inşaallah önemli birşey değildir..

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda @ Teşekkür ederim meslek hastalığı işte.
Çiğdem anlatmış linke bakın isterseniz.
http://www.dikisdersi.com/2009/12/lastik-dikimi.html

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda @ Çiğdemin düz dikişle yağtığı yeri ben zikzakla tutturuyor overlok yoksa şayet.
İkiside kulanılır zikzak esnekliği için daha sağlıklı geliyor bana.

Ceyda Çiçek dedi ki...

anladım teşekkürler yuppi :)

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda @ Rica ederim:)
Yazım hatalarımı da görmezden gelin:)

Ceyda Çiçek dedi ki...

yok sizin ki çok iyide ben türk dil kurumunu alt üst ediyorum ne yapalım ev hanımı olunca acele ediyoruz,kuralsızlık kuralım..:)çok sağolun iyi günler..

Pratik Dikiş dedi ki...

Ceyda @ Tabi dikkat etmeli. Dilimize sahip çıkalım der sosyal mesajımı da verir giderim..;)
Size de mutlu günler..

Fatma dedi ki...

zeynep hanım gerçekten karşımda çok güzel dikilmiş kumaşlar görüyorum.maşallah çok yeteneklisiniz.sizi takibe aldım.banada beklerim.bir ustadan yorum almak beni mutlu eder