7.09.2011

Yaka bantı dikişi (Videolu)

Sesim ve elimdeki titremeleri görmezden geliniz please acemi bir video çekimi oldu..:o
Amaç yaka bantı nasıl takılır bunu görmek lütfen buna odaklanınız...;p
Not:Bir arkadaşım yaka takımın konfeksiyon işi olduğunu düşünmüş, öncelikle şunu açıklığa kavuşturayım ev tipi makine kullanıyorum yani sanayi makinelerinden değil.Konfeksiyona gelince uzun süre hem tektstil hemde  haute couture çalıştım.Dolayısıyla ne iğne ne teyel çok nadir kullanırım.
Benim dikişimdeki tek fark teyelsiz yada iğnesiz olması.
Elimdeki kumaş çok esnek olmayan penye cinsi bir kumaştı.Biraz bile dikiş dikebilen herkes bu tür kumaşlarla çalışıyor zaten.
Ölçü verecek olursak jarse yada penye türü kumaşlarda yakaya takacağınız bant yaka çevresinden
3 cm kısa olması yeterlidir.Videoda anlattığım şekilde dikerseniz yakanızın duruşu çok daha temiz ve düzgün duracaktır. 


Zaten çok esnek kumaşları da ev tipi makinelerde dikmeniz zor olacaktır..


17 yorum:

NESLiNAME dedi ki...

Bir gün bende dikicem kendime bir seyler kiskanmaya basladim dikis dikenleri :)

Senem dedi ki...

elinize sağlık bende sürekli dikiş diken biri olarak tebrik ederim .Keşke konfeksiyon usulü olamasaydı çok daha güzel olurdu.el işçiliğini evde dikerken unutmamak lazım. Sevgiler..

zeynep dedi ki...

NESLİNAME ; İnş.. bekliyoruz sizlerde de güzel çalışmalar.

Senem; Canım ben hem konfeksiyon hem de uzun süre haute couture çalıştım,konfeksiyon işi gibi görünse de tam da öyle denilmez biraz profosyonel bir teknik aslında,videoda da ev makinesinde dikildi, tek farkı teğelsiz çalışmış olmak.
Evet biraz dikiş biliyor olmak lazım yeni öğrenenler için uygun değil zaten.Ama dikiş dikmenin kolaylığı da her şeyi pratik yollarla yapabilmektir.
Sevgiler benden de..

muko dedi ki...

yaaaa ben ayılamadığımdan mıdır nedir anlamadım yeni uyandımda:) neden omuz başına kadar diktin ki? anlayamadım sadece arkayamı taktın yaka bantı nı?

sonracığıma eline sağlık, bende genelde teğelsiz çalışırım sende bendensin

zeynep dedi ki...

moko: Canım taktığım ön bedendi sonra arka yakaya takıp omuzdan birleştiriyorum kumaş penye ve kayık yaka model ondan yani:))Yoksa sıfır da dönülebilir yaka:))

muko dedi ki...

pekii şimcik oldu:) ben tüm dönerim de ondan anlamamışım:)
sevgiler teşekkürlerr

muko dedi ki...

pekii şimcik oldu:) ben tüm dönerim de ondan anlamamışım:)
sevgiler teşekkürlerr

zeynep dedi ki...

Muko ; sıfırlarda bende tümden yapıyorum kayık olduğundan böyle çalıştım paylaşacağım ilerki günlerde diktiğim bluzu:))

dikisdersi dedi ki...

çok net bir anlatım ,devam Zeynep ,bende bazen teyelsiz dikerim ,ama çıt yerlerinde oynama yapsa sökerim ,benim ki tamamen obsesiflikten :)yani takıntılıyım , bende ilk teyelsiz ögrenmiştim konfeksiyon usulu bilirim parmaklarımı nasıl kullanmam gerektigini dikiş makinasında ,dedigim gibi sökerim emegimi ,o yuzden tedbiri elden bırakmayarak ben teyellerim ,

basic yakayı tamamen diksen daha iyi olmaz mı ,gerçi vardır bir bildigin ,hem gerçekten video hazırlamak öyle kolay degil ,evdeki ortamı ayarlamak lazım ,hemdik hem makina çalıştır hem camerayı ayarla ,hem heyecan :)ben artık açıldım :)eskiden daha acemiydim şimdi şimdi artist gibi oldum :)

dikisdersi dedi ki...

hım tamam kayık yakaymış şimdi bende anladım ,pardon kayıklar öyle çalışılıyor

tatlıhayat dedi ki...

Merhaba,ziyaretiniz için çok teşekkürler....Sevgiyle...

reyhane dedi ki...

Teşekkürler bilgi için,ses tonuna da bayıldım ayrıca:)

zeynep dedi ki...

dikisdersi ; canım teşekkür ederim beğenmene sevindim kayık yaka evet paylaşacağım ilerki günlerde..Senin dikişlerin mükemmel! Kimse aksini iddia edemezzzz...Artisim benim biliyorum fotolar bile daha bi başka:))

tatlıhayat ; Ben teşekkür ederimm.

Reyhane ; :))Teşekkürler utandım şimdi ürkek sesime mi bayıldın:))

sewda dedi ki...

eline diline sağlık ne güzel düşünüp paylaşmışsın umarım böyle videoların devamı gelir ben kendi adıma çok mutlu olurum.bluzun bitmiş halini merakla bekliyorum.sadece çekim yapılan yer biraz karanlıktı sanki yakanın bitmiş halini tam göremedim.eklerken yakın çekim koyarsan çok memnun olurum.

zeynep dedi ki...

Sewda; Teşekkürler canım beğenmene sevindim aslında bloggerden kaynaklı bir karanlık videonun orjinali öyle karanlık değil.Elbette yayınlayacağım Pazartesi burada olur sanırım.Yakın çekimde eklerim tabiki

Video çekimlerinin devamını bende istiyorum çekecek birini ayarladığımda:))

ummucan dedi ki...

süper olmuş bende kayık yaka bir tunik diktim dün gece ama yakası çook açık oldu. benim omuzlarımda biraz dar :)
nasıl toplasam derken gogle amcaya sorayım dedim.sitenizi buldum. tam benliksiniz. kolay gelsin sevgiler.

zeynep dedi ki...

Ummucan @ Hoş geldiniz yardımcı olabildiysem ne mutlu bana:) yaka bantını biraz küçük tutarak yakayı toplayabilirsiniz:)