15 09 2011

Pratik Çan Etek Kesimi

İki eteği de aynı çizimde olduğu kesmiştim.

Biye genişliği 4 cm buradaki gibi ütüyle kırarak yapıyorum.(özellikle yazlık eteklerde kemer yerine biye kullanmak rahat ve hafif oluyor)

Görseli tıklayarak daha net incelerseniz kalıpsız pratik bir şekilde istediğiniz eteği rahatlıkla dikebilirsiniz.Birazcık uğraşla model bile uygulayabilirsiniz.

Astarı aynı şekilde etek ucuna genişlik vermeden kesebilirsiniz.

Etek ucuna genişlik verirken hafif kavis çizerseniz daha güzel duracaktır.

Pens istemiyorsanız yanlardan 3cm atabilirsiniz, görseldeki gibi.

Ben uzun bir model çizmeye çalıştım boyunu kısa tutup etek ucunu biraz daraltarak kalem etek yapabilirsiniz.

Kumaş miktarı:Düz eteklerde etek boyunuz + 30 cm rahat yeterlidir.(1,5 alırım her zaman.)

Çizim biraz karışık gibi görülebilir biraz dikkat edilirse pratik kesim yapmak her zaman daha keyifli ve kolaydır.

Çizim standart bedenler içindir.Orantısız bedenlerde ölçülendirme de kaydırmalar yapılır.

Paintle çizdim idare eder sanırım:o



8 yorum:

NESLiNAME dedi ki...

Bir dikis dikmesini ögrensem neler yapacam :) Tesekkürler ellerine saglik. Yillardir pantolon giyiyorum, o yüzden pek etek giymeye cesaret edemiyorum bana yakismadigini düsünüyorum...

Ülkü dedi ki...

Bunlarda bana değil gibi :)))

zeynep dedi ki...

NESLİNAME; Aaaa giymeliisn muhakkak şans ver eteklere eminim sana da yakışacaktır.

Ülkü ; Ah canım benim sana değil evet :))

halime dedi ki...

ellerine sağlık.....

suhuba dedi ki...

Buradan bakınca kolay gibi duruyor. Ama benim kendime yakıştıramadığım yegane etek modeli bu işte...

deniza17 dedi ki...

Teşekkürler!

zeynep dedi ki...

Halime ; Teşekkürler

suhuba ; Hoş geldiniz sizde aynı çizimle model uygulaması yapabilirsiniz gerçekten kolaydır.

deniza17 ; Hoş geldiniz.

hobbylist dedi ki...

çok güzel anlatım. acemi olmama rağmen çok iyi anladım. çok teşekkürler.