7.02.2011

Bluz T-Shirt yenileme...Diy (1)

Geçen yıl Koton'dan aldığım fakat giyemediğim bir  bluzum vardı ..Hem tarzıma çok uygun değil hemde yeni nesil kızlara biraz daha uygun bir modeldi..

Önce boyunu kısaltım alttan(etek ucundan) 15 cm kestim 6 cm bluza kıvırma payı bıraktım..Geniş pay bırakmamın nedeni salaş bir model olduğundan biraz tok tutsun ve yeni kollara uyum sağlasın diye..





Etek ucundan çıkan parçayı 10 cm (bilek genişliği)genişliğinde ayarlayarak kollara uzun bir manşet yaptım..Önce kol ağzındaki kıvrılmış pay kesildi sonra diğer parça eklendi.

Manşette kullanılan parça 15/10 cm olunca,kolda dökümlü bir şekil aldı..

Bluzun etek ucuna makine çekildi..Arzu ederseniz terzide reçme çektirebilirsiniz..Benim gibi ev modeli makine kullanıyorsanız,düz dikiş çıtlama yapacağından, çift iğne ayağıyla dikebilirsiniz. Fakat hem ince hemde elastikiyeti fazla olunca dikiş atlama yapıyor bu tür kumaşlarda..Ben de makinemin piko diye tabir ettiğimiz desenli dikişlerini tercih ediyorum..Hem sürfile görevi görüyor,ayrıca elastik dikiş yapısıyla kullanışlı oluyor..



Penye dikişlerinde normal makine iğneleri kumaşı delebildiği için penye iğneleri kullanmalısınız..Ben makinecilerden aldığım sanayi makineleri için kullanılan 11 numara iğnelerden kullanıyorum.(singerin piyasada satılan iğneleri çok kalitesiz bence! makinacılardan aldıklarım çok daha sağlam oluyor)Ayrıca düz dikiş tercih ederseniz penyeyi esneterek dikebilirsiniz ütüde tekrar toplar kendini..Yada sık zikzak dikişte yapabilirsiniz..
 Geridönüşüm; zeynep&zeynep
Sevgiler...


12 yorum:

mine dedi ki...

ellerine sağlık canım hep söylüyorum becerikli olmak başka birşey galiba yavaştan dikiş kursuna gideceğim :)

Urfa Tutkunu dedi ki...

Ellerinize sağlık. Güzel olmuş.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Meleğim desteğine tşkler .) Bu arada oha diyorum izninle süper olmuş kızım :)))

zeynep dedi ki...

mine;gitmelisin canım muhakkak...

Urfa Tutkunu; Teşekkürler..

zeynep dedi ki...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ Teşekkür ederim kuzum :))))

ÖZLEMCE dedi ki...

çok güzel olmuş.emeğine sağlık.iyi günlerde kullann

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Sen bloga baktın mı yarışmaya sana çıktı kızım nerdesin alooo .)

Yeşim dedi ki...

Marifetli olmak lazım biraz tabi:)
çokta güzel olmuş.
iyi günlerde giy.

zeynep dedi ki...

özlemce;Hoşgeldiniz.. Çok teşekkür ederim

Yeşim; Est...Saolasın..

zeynep dedi ki...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ Koştum da geldim şekerim;))

reyhane dedi ki...

Tebrikler, çok hoş, bu arada bende ödülün var canım.
http://reyhanlahersey.blogspot.com/2011/02/odulumgulumsemek-guzeldir.html

Ebru Bayrak dedi ki...

Merhaba sitenizi tesadüfen gördüm diktikleriniz zevkli ve şık, elinize sağlık :) Ben dikiş konusunu uzun zamandır düşünüyorum ancak iş saatlerinden dolayı hayata geçiremedim. Şimdilik sizleri izlemek ve satın aldıklarımı giymek zorundayım :)
sevgiler...
ebrueliacik@blogspot.com