31.01.2011

Anvelop Elbise

Geçtiğimiz Cuma günü ansızın gelen bir şevkle  2 saatte bu elbiseyi kestim diktim ve bitti..En son buradaki pantolon eteği dikmişim ve aylardır  tamiratlardan başka bir şey dikmediğimi hatırladım:(( Aslında sanayi makinelerinde 15 dakikalık işler ev ortamında bu kadar zaman alıyor..Bu da beni dikişten biraz uzaklaştırıyor açıkçası.

Maalesef sağlık sorunlarım nedeniyle de dikiş dikmiyorum  arada bir iki parça o kadar.

Biyelerin yapılışını burada gösterdiğim gibi ütüyle kırarak hazırladım.Yakanın ve ön bedenin ölçüsünü göre 4 cm genişliğinde (bitmiş 2 cm) kumaşın eninden (genişliği boy uzunluğu en)keserek hazırlıyoruz.Verev de kesebilirsiniz fakat ön bedenin daha düz durması ve yakayı güzel toplayabilmesi  için eninden kesmek daha temiz bir görüntü verir.Arzu ederseniz teyelle yada iğneleyerek de takabilirsiniz yaka kısmına.Daha pratik olsun isterseniz  koyun makinenin ayağına tek seferde takın.(Zamanla edinilen tecrübeyle sabun iğne teğel hiç bir şeye gereksinim duymuyorsunuz)Yapmanız gereken biyeyi biraz gergin tutmak yaka kısmını da hafif yedirerek takmak bu şekilde yakada oluşabilecek potları ortadan kaldırabilirsiniz.

Kalıp kullanmayı çok tercih etmesem de modelli çalışmalarda kalıplardan yardım almak daha güzel sonuçlar verir. Zira benim modelistlik bilgim yok bu nedenle işi uzmanlara bırakalım derim...

Modeldeki yakayı kullanmadım uzun kol isterseniz bu modeli  uzatabilirsiniz.



Ben kollarda dirseklerden 1 cm içeri aldım kol ağzını da hafif İspanyol çizdim lastik geçirmeyi düşündüğümden biraz dökümlü dursun istedim ve kendinden temiz çevirip bebe lastiği taktım.


Kumaş olarak jarse tarzı dökümlü bir kumaşta da harika bir model olacaktır.

Yumuşak kumaş tercih edilirse elbise bir gün askıda bekletilip ertesi gün etek ucu yapılmalıdır.



Bu elbiseyi de namaz elbisesi olarak yaptım..Eteği yarım daire  oldu çok da sevdim kendisini... 

Burda dergilerinden kalıp çıkarıyorsanız bir beden küçük çıkarın..Tabi yinede kendi ölçülerinizi kıyaslayın önce..





Model: 99/Şubat ayına ait..Eski dergileri temin edebilirseniz bakın derim yeni dergilere göre harika modeller var..

Dikim ; zeynep&zeynep



9 yorum:

YEMEK VAKTİ dedi ki...

Ellerine sağlık+vay be helal olsun 2 sattemi diyesim geldi :)

ÖZLEMCE dedi ki...

iyi günlerde kullan.emeğine sağlık

nilerk dedi ki...

bravo diyorum sizlerden cesaret alıp bende başlıyacağım bu işe

mine dedi ki...

böyle şevke can kurban canım benim ellerine sağlık güle güle giy

αѕαннαяα dedi ki...

Ellerine sağlııık. Çooook şık.

dikisdersi dedi ki...

2 saat he nazar degecek söyleme ,renkte modelde harika ,saglık sorunları nedeniyle dikemiyorum demişsin geçmiş olsun ,
sanayi makinaları evet öyle ,elimizdekilerin kıymetini bilelim :)

zeynep dedi ki...

Yemek vakti;:))

Özlemce;Teşekkürler

Nilerk;İzmir'de sıkıntı çekiyorsunuz madem model bulmakta başlayın elbette:))

Mine;Teşekkür ederim canım benim.

αѕαннαяα;:))Teşekkürler

dikiş dersi;Olur söylemem bir daha:))Teşekkürler bilmelisin elbette senden böyle güzel sözler duymak ayrı bir keyif:))

Anonymous dedi ki...

tamda aradığım namazlık modeli ellerinize sağlık çok güzel olmuş.keşke kalıp çıkarmayı bilsemde bende dikebilsem..:((

zeynep dedi ki...

adsız ; Teşekkür ederim sevgili adsız keşke adınızı da yazsaydınız..Sevgiler..